Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Együnk céklát!

2013.11.13

A cékla kiváló többek között bőrbetegségek kezelésére, fáradtság ellen, hólyagpanaszokra, keringési rendellenességekre, a klimax tüneteinek enyhítésére, májpanaszok kezelésére, menstruációs zavarokra, a nyirokrendszer zavarainak kezelésére, szempanaszokra – mint például a szemfáradás vagy a szürkehályog –, szív- és vérnyomás-rendellenességek kezelésére, valamint vesepanaszokra. Várandósság ideje alatt is ajánlott a fogyasztása, hiszen segít a vérképzésben. Olcsóbb és finomabb, mint bármelyik patikai vitamin vagy étrend-kiegészítő.

Nyersen, reszelve vagy szeletekbencekla_1.jpg

A cékla gyökere és levele egyaránt fogyasztható, sőt, mindkettő szinte ugyanannyi hasznos tápanyagot tartalmaz. A céklalevél nem csak egészséges, de rendkívül jól mutat a salátákban: a legtrendibb éttermek ma előszeretettel használják a lila erezetű, élénkzöld leveleket. A mézédes céklagumót legjobb, ha nyersen salátaként vagy reszelve fogyasztod. Ha fokozni szeretnéd az ízhatást, reszelj hozzá almát vagy körtét is, így igazán ízletes vitaminpürét kaphatsz! Ha nassolnál valamit, rágcsálj szeletekre vágott céklát: segíti a vérképzést és kiváló antioxidáns.

Préseld ki a levét!

Céklalé készítésére lehetőleg bio zöldséget használj. Mivel a cékla méregtelenítő hatása elég erős, így naponta 2, maximum 3 dl-rel fogyassz belőle. A frissen készített céklalé alkalmas a betegségek – nátha vagy influenza – megelőzésére is. Paradicsomlével, almával, illetve egyéb frissen facsart zöldség- vagy gyümölcslével ízesítve készíts friss és egészséges koktélt magadnak és barátaidnak.

Tálald köretként, főételként vagy desszertként!

A céklát főzve vagy sütve rengeteg módon elkészítheted. Húsok mellé kiváló köret lehet, ízletes leveseket, szószokat főzhetsz, vagy akár édességeket is süthetsz belőle családtagjaidnak. Lepd meg őket változatos és egészséges ételekkel! Gondoltad volna, hogy az esti vacsora végén tálalt céklás csokitortád ekkora sikert fog aratni?

Mindegy hogyan, de fogyaszd!

Hiszen nagyon egészséges, és láthatod, hogy elkészítésének számtalan módja van. Használd ki a természet gyógyító ajándékait, hogy minél kevesebb időt kelljen a betegséggel foglalkoznod! Készítsd el ízlésednek megfelelően, és fogyaszd megelőzés vagy a betegségek tüneteinek enyhítése céljából!

 

Kedvcsináló: ízletes céklasaláta

Hozzávalók: 60 dkg cékla, 3-4 db kisebb alma, 1 vöröshagyma, 2 kanál citromlé, 1 evőkanálnyi méz, 2 evőkanálnyi olívaolaj és egy kis só Így készítsd a salátát: Az alaposan megmosott céklát hámozd meg, öblítsd le, reszeld vékonyra, és tedd be egy tálba. Ezután a megmosott és meghámozott almát, valamint a vöröshagymát is reszeld hozzá, sózd meg, add hozzá a citromlevet, olívaolajat és a mézet. Forgasd össze alaposan az alapanyagokat, majd hagy hűlni néhány órát. Önmagában is fogyaszthatod, de ízletes köret lehet frissen elkészített sült mellé is.

 

Bolondítsd meg egy kis sajttal: sült cékla és kecskesajt saláta

Hozzávalók: tisztított bébi cékla, olívaolaj, néhány gerezd fokhagyma, csipetnyi só, kevés céklalevél, aprított kecskesajt Előkészítés: Vágd le a cékla szárát, a levágott leveleket pedig tedd félre, mert később majd fel tudod használni. A céklát néhány gerezd fokhagymával együtt tedd be egy lábasba, szórj rá egy kis sót, önts rá egy kis olívaolajat, és párold meg. Ezután az egészet tedd be egy sütőbe, és 180 fokon süsd puhára. A kicsorduló céklalevet öntsd át egy tálba, és add hozzá pépesítve a fokhagymát. Egy kis extra szűz olívaolajjal öntsd fel a levet. A saláta összeállítása: hámozd meg a céklát, de ha lehet, még melegen, mert úgy könnyebb. Vágd apró falatokra, add hozzá a sajtdarabokat, díszítsd a levágott céklalevéllel, majd az egészet öntsd le az elkészített lével. Ízletes előételként vagy köretként egyaránt fogyaszthatod.